Tuesday, February 22, 2011

Hinanya manusia..




sebelum saya nak cerita..

kalau terlari cikit cite die..

sila la tegur ek..


pada zaman Rasulullah saw terdapat sepsng suami isteri yang ingin mendpt zuriat sehingga sanggup siisteri bernazar


"jika aku mengandung aku akn minum air kencing anjing hitam"

(xkan nak letak gambar air kncing anjing betul2 plak kan)

tanpa diduga, Allah mengurniakan psangan ini zuriat..

psngan ini sgt gmbira..

sehinggalah pada satu hari..

siisteri teringat akan nazarnya...


disebabkan kasih kepada isteri..

sisuami sanggup mencari air kncing anjing hitam itu..

puas dicari mrata tmpat sehingga diejek org..

akhirnya sisuami membawa pulang tadahan air kncing anjing hitam tersbut..

melihatkan bau yg jijik, isterinya tidak sanggup untuk telan..



sisuami pun pergilah menemui Rasulullah saw..

dan Rasulullah pun berkata:::::

"PERGILAH KAU KEHUJUNG KAMPUNG ADA SEBUAH KELUARGA YANG TIDAK PERNAH SOLAT, KETIKA HUJAN, TADAHLAH AIR DARI ATAP RUMAHNYADAN MINUMLAH , SESUNGGUHNYA AIR YANG MENGALIR DARI RUMAH ORANG YANG TIDAK PERNAH SOLAT ADALAH LAGI HINA DARI AIR KENCING ANJING HITAM"

maka..

saya sbagi seorang rakan, sahabat, kenalan, adik, akak, dan saudara seislam anda...

sama2lah kita mengingatkan diri masing2 mengenai solat..

sesungguhnya cerita ini adalah benar...

tazkirah ringkas dari saya:::

MADA LANI

1 orang berkata-kata:

DANA PENGASIH said...

tak masuk akal cerita ni......

 
design by suckmylolly.com